logo

Sprzedaż biznes-planu

Kiedy rozmawiasz z ludźmi o swoim przedsięwzięciu to w rzeczywistości sprzedajesz siebie samego i twoje pomysły. Tak jak w przypadku każdej pracy związanej ze sprzedażą, zarówno twoja postawa, jak i powierzchowność są istotne. Jeśli chcesz pokazać, że jesteś pewny siebie, nie wahaj się okazywać swojego entuzjazmu. Nie rozgłaszaj, że twoje przedsięwzięcie jest wolne od ryzyka, lecz daj poznać, że zdajesz sobie sprawę z jego istnienia, rozumiesz go i wierzysz, że uda ci się pokonać wszystkie trudności. Nie ma w tym nic złego, jeśli odwiedzając swoją ciotkę będziesz w dżinsach, jednak kierując się do banku włóż na siebie coś bardziej konserwatywnego. Powinieneś mieć na piśmie dobrze opracowany plan, który powinien zawierać następujące elementy:

Streszczenie. Rozpocznij od ogólnego przedstawienia swoich celów. Jakiego rodzaju przedsięwzięcie cię interesuje? Jakie posiadasz kwalifikacje, które umożliwią ci osiągnięcie sukcesu?

Uzasadnienie. Jak wpadłeś na pomysł? Dlaczego uważasz, że takie przedsięwzięcie powinno zostać zrealizowane i dlaczego teraz?

Analiza. Skąd wiesz, że istnieje lynek dla twojego produktu czy usługi? Opisz swoją konkurencję. Dlaczego sądzisz, że możesz dzielić z nią rynek? O ile bardziej korzystna jest twoja sytuacja od sytuacji konkurencji?

Plan marketingowy. Jaki jest twój tynek? Kto będzie twoim klientem? Jak będziesz reklamować swoje produkty? De to będzie kosztować?-

Plan finansowy. Tu powinieneś szczegółowo opisać kapitał, który jest ci niezbędny. Jak to obliczyłeś? Ile pieniędzy wydasz na urządzenia? Ile na czynsz? Płace? Ubezpieczenie? Dostawy? Jakimi środkami musisz dysponować, aby utrzymać działalność do czasu, gdy będzie ona przynosić zyski? Jak chcesz spłacić swój dług? Na jak długo chcesz pożyczyć pieniądze? Kredytodawca będzie zadowolony jeśli będziesz znać odpowiedzi na te wszystkie pytania. W przeciwnym wypadku prawdopodobnie wskaże ci gdzie są drzwi. Powinieneś także dołączyć kopie przewidywanego rachunku wyników, bilansu oraz plan przepływu gotówla.

Lokalizacja. Jakie miejsce wybrałeś dla twojej firmy? Dlaczego jest to najlepsza decyzja? Czy będziesz zarządzać swoją firmą poza domem? Czy będziesz wynajmować lokal? Czy budynek przeznaczony na siedzibę firmy zostanie zakupiony i odnowiony?

Plan czasowy. Ile czasu poświęcisz każdej czynności związanej ze swą działalnością? Kiedy dokonasz zakupu? Kiedy zatrudnisz pracowników? Kiedy zamierzasz rozpocząć produkcję czy świadczenie usług?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał