logo

Rozpoznaj swoich klientów.

Marketing to nie wszystko dla wszystkich. Przeanalizuj swych przyszłych klientów. Zadaj sobie pytanie: Kim oni są? Gdzie mieszkają? Co do nich może przemówić? Jakie są ich potrzeby? Jaki jest ich średni dochód? W jakim są wieku? Jakie są ich przyzwyczajenia w robieniu zakupów?Tablica reklamowa w dzielnicy mieszkaniowej byłaby znacznie tańsza niż taka sama ulokowana przy głównej arterii komunikacyjnej. Pamiętaj, że np. mieszkańcy wysokich bloków nie będą zainteresowani kosiarkami do trawy. Użytkownicy autobusów miejskich nie wezwą cię do naprawy wału napędowego. Nastolatków nie będzie interesować grill ogrodowy, a klienci w średnim wieku nie zakupią dużej ilości albumów rocka. Musisz więc wyszczególnić grupę klientów zainteresowanych twoją działalnością, a następnie zlokalizować ją. Weź pod uwagę teren sprzedaży oraz to, jakich klientów chcesz nią objąć. Czy kosi się trawę na terenie zabudowanym kilkoma blokami? Czy chcesz przyciągnąć klientów na dużym obszarze? Może zaczynasz prowadzić sprzedaż wysyłkową (katalogową) i chcesz skontaktować się z przyszłymi klientami z całego kraju? Jak chcesz do nich dotrzeć?Następnie musisz odkryć, co przemawia do twoich przyszłych klientów. Czy lubią styl wyższych sfer, czy może przyciąga ich życie na wsi, w domowym zaciszu 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał