logo

Przypadek zaplanowanego rozstania się z firmą

Poznaliśmy Mary i Teda Ruth w rozdziale drugim, ale przypomnimy ich historię by zilustrować wiele decyzji podejmowanych w początkowym okresie działalności typowej firmy. Później opowiemy ich historię by zilustrować inne aspekty z tym związane. Ted pracował w firmie zajmującej się sprzedażą środków ochrony roślin i dobrze radził sobie z ich dystrybucją. Zasłużył na awans, który wymagał przeniesienia się do innego miasta jeśli chciał nadal pozostać w firmie. Ted i Mary Ruth nie chcieli się przenosić. Ted również nie chciał przejść na stanowisko głównego specjalisty do spraw sprzedaży, które w niedługim czasie mógł objąć w innym mieście. Zarobki Mary jako pielęgniarki były wystarczająco duże by można było pokryć podstawowe wydatki domowe w czasie gdy Ted organizowałby firmę sprzedaży środków ochrony roślin. Ted miał 5-letnie doświadczenie w swej pracy. To dało mu dobrą znajomość potrzeb nowego przedsiębiorstwa. Jednak gdy zwrócił się do banku po pierwszą pożyczkę odrzucono jego wniosek. Obie strony uważały, że był on w stanie założyć dochodową firmę ale przedłożony przez niego r ’an finansowy nie był odpowiednio przygotowany. Rozpoczął więc pracę nad lepszym projektem przepływów pieniężnych wymaganym przez bank. Ted i Mary obliczyli, że zarobki Mary wystarczą na spłatę kredytu hipotecznego, zmniejszone wydatki domowe i na około 80 % wydatków przez pierwsze dwa lata. Na pokrycie pierwszych wkładów oraz zatrudnienie sekretarki zdecydowali się przeznaczyć większość posiadanych oszczędności. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał