logo

PRZEMIANY FUNKCJI INTERNATU

Lewicki pisze, że „Szkoły te jako internaty przewyższają externaty tym, ze przygotowują do życia współczesnego, solidarnego na wsi, które jest nie­zbędnym warunkiem wychowania…”Genezą szkół eksperymentujących, które zaczęły stosować skrajną swobodę w wychowaniu były Anglia i Niemcy. Nazywano je „postępowymi” (progres­owe schools) w przeciwieństwie do szkół tradycyjnych.Sama idea tych szkół powstała w Niemczech. Z biegiem czasu znalazła zwolenników i w innych krajach. Zainteresowano się nią także w Polsce. Już na początku XIX w. niektórzy polscy pedagodzy odwiedzali kraje Europy zachodniej, zapoznając się z realizacją tego kierunku wychowania, a potem popularyzowali go w kraju. Wśród pierwszych można tu wymienić J. Lewickiego i B. Nawroczyńskiego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał