logo

Prowadzenie negocjacji

W każdym większym przedsiębiorstwie dochodzi w pewnym momencie do sytuacji, kiedy niezbędne staje się zainwestowanie w nowych przedstawicieli handlowych. O ile firma produkcyjna może bez większych inwestycji w pion handlowy przekonać lokalnych sprzedawców i sieci dystrybutorskie do zainwestowania w swój produkt, o tyle już walczenie o uwagę sklepikarzy czy dystrybutorów z innych regionów kraju czy kontynentu wymaga przede wszystkim kontaktu osobistego. Zaprezentowanie produktu, zareklamowanie go w jak najlepszy sposób to podstawa zachęcania innych do wprowadzenia do swoich sieci nowego produktu. Ale nigdy nie kończy się na zwykłym zachwalaniu możliwości. Jak przy każdej innej biznesowej decyzji ważny jest rachunek ekonomiczny oraz przebieg negocjacji. To właśnie na etapie negocjowanie można najwięcej stracić lub wygrać. Nawet bez konieczności obniżania ceny, zaoferować sklepikarzom i drobnym właścicielom można coś innego, co pozwoli obu stronom zakończyć negocjacje z poczuciem zwycięstwa.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: