logo

PO ODZYSKANIU NIEPODLEGŁOŚCI

Odmiennie kształtowała się sytuacja w organizacji i utrzymywaniu inter­natów liceów ogólnokształcących. Państwo zmuszone było do ponoszenia wydatków przede wszystkim na szkolnictwo podstawowe i zakłady kształcenia nauczycieli, np. w 1922 r. tylko 66,2% ogólnej liczby dzieci było objętych nauczaniem powszechnym. B. Ługowski przyjmuje (dla lat 1916—1917 ). Powszechne, jeżeli na 1000 mieszkańców przy­pada 200 uczniów, a tymczasem w Poznańskiem wskaźnik ten przed pierwszą wojną światową wynosi 194, w Galicji – 143, w byłym zaborze rosyjskim -(1916 r.) i 76 (1917 r.). Po odzyskaniu niepodległości szczególnie ostro ^stąpił problem kształcenia kadr nauczycielskich niezbędnych dla odradza­jącej się w Polsce powszechnej oświaty.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał