logo

Nowy sklep z owocami morza- analiza

Hal wraz ze swoim ojcem i innymi rybakami z okolicy pracował w małym mieście na wybrzeżu. Ich zyski z codziennej sprzedaży połowów stanowiły nieznaczną część tego co uzyskiwali właściciele sklepów spożywczych. Hal zastanawiał się nad polepszeniem sytuacji innych rybaków i swojej. Po rozpatrzeniu kwestii finansowych otworzył w swoim mieście sklep specjalizujący się w sprzedaży owoców morza. Hal właśnie zaczął odnosić sukcesy, gdy duży supermarket rozszerzył swój dział sprzedaży „Prosto z morza”. Hal bezzwłocznie przystąpił do analizy konkurencji.

Równoległa konkurencja

Firma „Exeter Feed and Grain” nie działała na rynku zbyt długo gdy Phil dowiedział się, że na farmach, które on sam obsługiwał, pojawiła się pasza, która nie była sprzedawana przez jego firmę. Po przeprowadzeniu dyskretnego rozeznania Phil dowiedział się, że pewien lokalny przewoźnik, z którego usług on też korzystał, celem zapewnienia sobie ładunku zwrotnego zakupił hurtowo paszę na giełdzie towarowej i sprzedał ją kilku farmerom po atrakcyjnej dla nich cenie. Mimo, że produkt ten był gorszej jakości niż pasza sprzedawana przez firmę Exeter, transakcja ta obniżyła wpływy ze sprzedaży. Phil zrezygnował z usług tego przewoźnika. Poinformował go, że nie będzie opłacał nieuczciwej konkurencji w sytuacji, gdy istnieli inni przewoźnicy, którzy mogli dostarczać zboże do elewatora i którzy nie stanowili konkurencji dla jego przedsiębiorstwa.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał