logo

Nisza rynkowa

Nisza rynkowa (segment rynku) może być zdefiniowana jako sytuacja lub działalność odpowiadająca możliwościom lub charakterowi danego przedsiębiorstwa. Jest wielu przedsiębiorców, którzy znaleźli niszę i mogą dobrze sprzedawać swoje produkty. Są też tacy biznesmeni, którym nie udało się tego osiągnąć. Znalezienie niszy rynkowej nie jest czynnością opierającą się na zasadzie chybił-trafił. Jest to rezultat dokładnie przeprowadzonych analiz. Nisza rynkowa to określone miejsce na rynku. Zastanów się nad niektórymi firmami, które są ci znajome. Łańcuch restauracji McDonalda wypracował swoją niszę w sferze punktów sprzedaży „fast-food”. Istnieje oczywiście rynek restauracji serwujących dania przy świecach, McDonakTs jednak nie jest zainteresowany klientami preferującymi ten typ spożywania posiłków. Restauracje „fast-food” zaspokajają raczej potrzeby konsumentów, którzy szukają smacznego, niedrogiego i szybkiego posiłku. Przeprowadzając badania McDonalds wyróżnił takie priorytety swych klientów jak szybkość obsługi i wygoda, dlatego też każda z tego typu restauracji posiada okienko, gdzie wprost z samochodu można dokonać zakupu. McDonald’s skoncentrował się na stworzeniu i rozwinięciu wyspecjalizowanego rynku niszowego.

 

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał