logo

NA KONCEPCJI INTERNATU

Na koncepcji internatu do XX wieku ciążyła przez długie lata tradycja zakładów wychowawczych szkół jezuickich i kadetów eskponująca nadal problem dyscy­pliny, uniformizmu, izolacji od społeczeństwa, a cele kształcące traktowano w znaczeniu pomnażania wiedzy faktograficznej kosztem rozwoju indywidu­alnej osobowości i uzdolnień wychowanków. Wiek XX przyniósł szereg publikacji poświęconych internatom, ich nowym koncepcjom wychowaw­czym (F. Winkler)  i spowodował dalsze poszukiwania ich optymalnego modelu. Negatywne przejawy życia w internacie poddawane były ostrej krytyce (A. Burger). Podstawowym założeniem pedagogów była teza, że inter­nat nie jest, nie chce i nie może być instytucją zastępującą rodzinę.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał