logo

Badanie własnego rynku

Rynek bada się dla jednego z dwóch powodów. Pierwszy powód to analiza możliwości, jakie rozciągają się przed nową firmą Drugi – to szukanie dróg polepszenia działalności firmy już istniejącej. Twój cel to znalezienie lub rozwój własnej niszy rynkowej. Aby tego dokonać musisz zastanowić się nad następującymi trzema problemami. Jaka informacja jest ci potrzebna? Jeśli zakładasz nowe przedsiębiorstwo chcesz wiedzieć, czy możliwe jest odniesienie sukcesu Jeśli starasz się rozwinąć działalność firmy już istniejącej, potrzebujesz wiedzieć, co przyciągnęłoby nowych klientów lub co spowodowałoby, że obecna klientela stałaby się źródłem lepszych zysków. Jeśli starasz się naprawić błąd musisz rozpoznać jego symptomy (zmniejszenie sprzedaży lub zysków) oraz przyczynę zaistniałej sytuacji (nowa konkurencja? zmiana przekroju klienteli?).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał