//////
Sie
29
2017

Targetowanie rynku

Dla każdego dużego przedsiębiorstwa zupełnie oczywiste jest, że ich klienci należą do jednego z wielu targetów rynkowych. Umiejętność grupowania konsumentów według ich profilu psychologicznego, demograficznego, ale także majątkowego pozwala lepiej zrozumieć oczekiwania określonej grupy. To z kolei pomaga lepiej przewidzieć skutki podejmowanych przez firmę decyzji, głównie marketingowych. Niektóre grupy odbiorców wybierają tylko produkty wyjątkowo dobrze opakowane i kojarzące się z luksusem, nawet jeśli za te emocje muszą zapłacić dodatkową stawkę. Pomaga więc to uniknąć chociażby stworzenia przekazu reklamowego, który sprawiałby, że dotychczasowy klient przeraziłby się i zaklasyfikował produkt jako pospolity, zwyczajny i dostępny dla każdego. Dlatego właśnie targetowanie rynku i swoich odbiorców jest tak istotne nie tylko do zarządzania firmą w danym momencie, ale i do podejmowania kluczowych decyzji o charakterze długoterminowym. Bez wątpienia jest to klucz do skutecznej kampanii marketingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *