logo

FRANCJA

We Francji, tak jak i w innych krajach europejskich, zmiana funkcji społecznej i pedagogicznej internatów następuje zbyt wolno w stosunku do oczekiwań rodziców, a przede wszystkim młodzieży korzystającej z tych instytucji. Wiele internatów, jak pisze J. Selosse, tkwi jeszcze w tradycji wychowawczej epoki napoleońskiej, krytykowanej od dawna przez współ­czesnych pedagogów.Już w 1887 r. J. Stegg pisał: „W internacie nie ma miejsca na indywidualną inicjatywę, na odpowiedzialność, na ćwiczenie woli, na swobodne działanie. Wszystko jest wyznaczone i skalkulowane. To więcej niż koszary, bo w koszarach żołnierze mają wolne na czas przepustki, e. tu nie . Pedagog ten domagał się reformy internatu i uczynienia z niego instytucji bardziej humanistycznej i społecznej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Bardzo mi miło, że jesteś na moim blogu, znajdziesz tutaj informacje dotyczące finansów i rachunkowości. Prowadzenie bloga to jedna z moich pasji, dlatego staram się tu często coś nowego wrzucać! Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tu zamieszczam i będziesz często do mnie zaglądał